Η δραματουργία της διασκευής: η σκηνοθεσία ως σύνθεση, 21/10/2024

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου «Ειδικές προσεγγίσεις στη Δραματουργία II», του ΠΜΣ Τμήματος Θεατρικών Σπουδών: Ειδικές προσεγγίσεις στις παραστατικές τέχνες και τον κινηματογράφο (ιστορία, θεωρία, πολιτικές της ταυτότητας), ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου του Leeds και σκηνοθέτης Γιώργος Ροδοσθένους θα δώσει ανοικτή διάλεξη με θέμα

«Η δραματουργία της διασκευής: η σκηνοθεσία ως σύνθεση»

τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, στις 15.00, μέσω zoom.

Ο Καθηγητής Ροδοσθένους  θα περιγράψει το 28χρονο ακαδημαϊκό ταξίδι του μεταξύ διασκευής και Συνθετικού Θεάτρου, εστιάζοντας στη μουσικοποίηση, τη σύνθεση και τον αυτοσχεδιασμό. Θα εξερευνήσει αυτό το ταξίδι μέσω της πρακτικής του εργασίας που ταξίδεψε στο Κρατικό Θέατρο Κύπρου (Θ.Ο.Κ.), το Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη στην Αθήνα, στην Πάφο 2017 «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης», στο Maison de l’Unesco στο Παρίσι, και έχει περιοδεύσει από τον Καναδά έως τη Γερμανία. Ο Καθηγητής Ροδοσθένους θα εξετάσει τη σκηνοθετική πρακτική του σε σχέση με το verbatim υλικό και πώς οι σπουδές του στη μουσική σύνθεση έχουν επηρεάσει τον τρόπο που διδάσκει και σκηνοθετεί. Τέλος, θα διερευνήσει πώς η μεταμορφωτική mise-en-scène μπορεί να προσφέρει παιγνιώδη διάθεση και δημιουργική ελευθερία μέσα σε μια δομή κατά τη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας.

Είστε όλες και όλοι ευπρόσδεκτες. Συνδεθείτε εδώ.

Ο Γιώργος Ροδοσθένους είναι Καθηγητής Σκηνοθεσίας στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance and Cultural Industries) του Πανεπιστημίου του Leeds, όπου διδάσκει 23 χρόνια. Είναι βραβευμένος θεατρικός σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Θεατρικής Εταιρείας «Altitude North», ενώ εργάζεται και ως συνθέτης για το θέατρο. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Κύπρο (Pafos 17, Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, ΘΟΚ). Ερευνητικά του ενδιαφέροντα αποτελούν: ο εκσυγχρονισμός και οι νέες προσεγγίσεις της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας, η σκηνοθεσία, το σώμα στην ερμηνεία, η τελειοποίηση των αυτοσχεδιαστικών τεχνικών και των πρακτικών σύνθεσης στην ερμηνεία, η σύνθεση ζωντανών μουσικών ηχοτοπίων ως διεπιστημονική διαδικασία και το Βρετανικό Μιούζικαλ. Eίναι ο επιμελητής των τόμων: Theatre as Voyeurism: The Pleasures of Watching (Palgrave), Contemporary Approaches to Greek Tragedy: Auteurship and Directorial Visions (Methuen Drama, Bloomsbury), The Disney Musical on Stage and Screen: Critical Approaches from Snow White to Frozen (Methuen Drama, Bloomsbury), Twenty-First Century Musicals: From Stage to Screen (Routledge), και συνεπιμελητής του τόμου Greek Tragedy and the Digital (Methuen Drama, Bloomsbury).

_____________
Giorgos Sampatakakis
Associate Professor of Drama and Performance
Department of Theatre Studies